01.
Elektrik Ticareti

Şikayet Özet Raporları

Tedarikçilere Gelen Şikayetlere İlişkin Gerçekleşmeler
ZORLU ELEKTRİK ENERJİSİ İTHALAT, İHRACAT VE TOPTAN TİCARET ANONİM ŞİRKETİ Şikayet Sayısı
Şikayet kategorisinin şikayet sayısına göre sıralaması Veri Türü Toplam şikayet sayısı 1000 kişi başına düşen şikayet sayısı 2 iş günü içerisinde sonuçlanan şikayet sayısı (S1) 3-15 iş günü arasında sonuçlanan şikayet sayısı (S2) 15 iş gününden fazla sürede sonuçlanan şikayet sayısı (S3) Mükerrer şikayet sayısı (S4) Sonuçlanmayan şikayet sayısı (S5) Şikayetlerin sonuçlanma süresi(gün) Ortalama sonuçlanma süresi(gün) (S6) Şikayetlerin kategorilere göre oransal dağılım
1 Fatura 1.2. Fatura Tutarı (K2) 7 0,61 3 4       27,292 3,90 53,85%
2 İkili Anlaşma 4.5. İkili Anlaşmanın Sonlandırılması (K14) 4 0,35 3 1       6,958 1,74 30,77%
3 Fatura 1.6. Fatura Gönderimi (K6) 1 0,09   1       7,000 7,00 7,69%
4 Fatura 4.7. Cayma Bedeli (K16) 1 0,09 1         0,000 0,00 7,69%
5                        
  Toplam Şikayet   13 1,13 7 6 0 0 0 41 3,17 100,00%
    Tüketici sayısı (T1) 11.535                  
Tedarikçilere Gelen Şikayetlere İlişkin Gerçekleşmeler
ZORLU ELEKTRİK ENERJİSİ İTHALAT, İHRACAT VE TOPTAN TİCARET ANONİM ŞİRKETİ Şikayet Sayısı
Şikayet kategorisinin şikayet sayısına göre sıralaması Veri Türü Toplam şikayet sayısı 1000 kişi başına düşen şikayet sayısı 2 iş günü içerisinde sonuçlanan şikayet sayısı (S1) 3-15 iş günü arasında sonuçlanan şikayet sayısı (S2) 15 iş gününden fazla sürede sonuçlanan şikayet sayısı (S3) Mükerrer şikayet sayısı (S4) Sonuçlanmayan şikayet sayısı (S5) Şikayetlerin sonuçlanma süresi(gün) Ortalama sonuçlanma süresi(gün) (S6) Şikayetlerin kategorilere göre oransal dağılım
1 Fatura 1.2. Fatura Tutarı (K2) 34 2,82 21 11   2   102,917 3,03 75,56%
2 İkili Anlaşma 4.5. İkili Anlaşmanın Sonlandırılması (K14) 5 0,41 4 1       10,000 2,00 11,11%
3 Fatura 3.1. Fatura Ödemesi 3 0,25 2 1       17,042 5,68 6,67%
4 Bilgi İsteği 5.3. Bilgi/Belge talebi (K22) 2 0,17 2         0,167 0,08 4,44%
5 Fatura 1.1. Fatura yer alması gereken bilgiler (K1) 1 0,08 1         0,958 0,96 2,22%
  Toplam Şikayet   45 3,73 30 13 0 2 0 131 2,91 100,00%
    Tüketici sayısı (T1) 12.058                  
Tedarikçilere Gelen Şikayetlere İlişkin Gerçekleşmeler
ZORLU ELEKTRİK ENERJİSİ İTHALAT, İHRACAT VE TOPTAN TİCARET ANONİM ŞİRKETİ Şikayet Sayısı
Şikayet kategorisinin şikayet sayısına göre sıralaması Veri Türü Toplam şikayet sayısı 1000 kişi başına düşen şikayet sayısı 2 iş günü içerisinde sonuçlanan şikayet sayısı (S1) 3-15 iş günü arasında sonuçlanan şikayet sayısı (S2) 15 iş gününden fazla sürede sonuçlanan şikayet sayısı (S3) Mükerrer şikayet sayısı (S4) Sonuçlanmayan şikayet sayısı (S5) Şikayetlerin sonuçlanma süresi(gün) Ortalama sonuçlanma süresi(gün) (S6) Şikayetlerin kategorilere göre oransal dağılım
1 Fatura 1.2. FATURA TUTARI (K2) 20 1,55 9 10   1   85,8750 4,29 57,14%
2 İkili Anlaşma 4.5. İKILI ANLAŞMANIN SONLANDIRILMASI (K14) 7 0,54 6 1       4,0417 0,58 20,00%
3 Bilgi İsteği 5.3. Bilgi/Belge talebi (K22) 6 0,47 6         0,7500 0,13 17,14%
4 Fatura 1.6. Fatura gönderimi (K6) 1 0,08   1       8,7083 8,71 2,86%
5 Fatura 2.1. Aktif enerji bedeli (K7) 1 0,08 1         0,0833 0,08 2,86%
  Toplam Şikayet   35 2,71 22 12 0 1 0 99 2,84 100,00%
    Tüketici sayısı (T1) 12.895                  
Tedarikçilere Gelen Şikayetlere İlişkin Gerçekleşmeler
ZORLU ELEKTRİK ENERJİSİ İTHALAT, İHRACAT VE TOPTAN TİCARET ANONİM ŞİRKETİ Şikayet Sayısı
Şikayet kategorisinin şikayet sayısına göre sıralaması Veri Türü Toplam şikayet sayısı 1000 kişi başına düşen şikayet sayısı 2 iş günü içerisinde sonuçlanan şikayet sayısı (S1) 3-15 iş günü arasında sonuçlanan şikayet sayısı (S2) 15 iş gününden fazla sürede sonuçlanan şikayet sayısı (S3) Mükerrer şikayet sayısı (S4) Sonuçlanmayan şikayet sayısı (S5) Şikayetlerin sonuçlanma süresi(gün) Ortalama sonuçlanma süresi(gün) (S6) Şikayetlerin kategorilere göre oransal dağılım
1 Fatura 1.2. FATURA TUTARI (K2) 4 0,28 3 1     0 13,375 3,34 57,14%
2 Fatura 1.3. FATURA DÖNEMI (K3) 1 0,07   1     0 4,125 4,13 14,29%
3 İkili Anlaşma 4.5. İKILI ANLAŞMANIN SONLANDIRILMASI (K14) 1 0,07 1       0 1,083333333 1,08 14,29%
4 Bilgi İsteği 5.3. Bilgi/Belge talebi (K22) 1 0,07 1       0 0 0,00 14,29%
5                        
  Toplam Şikayet   7 0,49 5 2 0 0 0 19 2,65 100,00%
    Tüketici sayısı (T1) 14.424                  
Tedarikçilere Gelen Şikayetlere İlişkin Gerçekleşmeler
ZORLU ELEKTRİK ENERJİSİ İTHALAT, İHRACAT VE TOPTAN TİCARET ANONİM ŞİRKETİ Şikayet Sayısı
Şikayet kategorisinin şikayet sayısına göre sıralaması Veri Türü Toplam şikayet sayısı 1000 kişi başına düşen şikayet sayısı 2 iş günü içerisinde sonuçlanan şikayet sayısı (S1) 3-15 iş günü arasında sonuçlanan şikayet sayısı (S2) 15 iş gününden fazla sürede sonuçlanan şikayet sayısı (S3) Mükerrer şikayet sayısı (S4) Sonuçlanmayan şikayet sayısı (S5) Şikayetlerin sonuçlanma süresi(gün) Ortalama sonuçlanma süresi(gün) (S6) Şikayetlerin kategorilere göre oransal dağılım
1 Fatura 1.2. FATURA TUTARI (K2) 40 2,59 31 9     0 69,08546441 1,73 66,67%
2 İkili Anlaşma 4.5. İKİLİ ANLAŞMANIN SONLANDIRILMASI (K14) 10 0,65 9 1     0 2,417734375 0,24 16,67%
3 İkili Anlaşma 5.3. BİLGİ/BELGE TALEBİ (K22) 7 0,45 6 1     0 4,125076678 0,59 11,67%
4 Fatura 1.3. FATURA DÖNEMİ (K3) 2 0,13 2       0 0,541724537 0,27 3,33%
5 Fatura 1.4. MÜKERRER FATURA 1 0,06 1       0 0,000088735 0,00 1,67%
  Toplam Şikayet   60 3,89 49 11 0 0 0 76 1,27 100,00%
    Tüketici sayısı (T1) 15.436                  
Tedarikçilere Gelen Şikayetlere İlişkin Gerçekleşmeler
ZORLU ELEKTRİK ENERJİSİ İTHALAT, İHRACAT VE TOPTAN TİCARET ANONİM ŞİRKETİ Şikayet Sayısı
Şikayet kategorisinin şikayet sayısına göre sıralaması Veri Türü Toplam şikayet sayısı 1000 kişi başına düşen şikayet sayısı 2 iş günü içerisinde sonuçlanan şikayet sayısı (S1) 3-15 iş günü arasında sonuçlanan şikayet sayısı (S2) 15 iş gününden fazla sürede sonuçlanan şikayet sayısı (S3) Mükerrer şikayet sayısı (S4) Sonuçlanmayan şikayet sayısı (S5) Şikayetlerin sonuçlanma süresi(gün) Ortalama sonuçlanma süresi(gün) (S6) Şikayetlerin kategorilere göre oransal dağılım
1 Fatura 1.2. FATURA TUTARI (K2) 60 3,80 33 18   9 0 112,75 1,88 52,63%
2 İkili Anlaşma 4.5. İKİLİ ANLAŞMANIN SONLANDIRILMASI (K14) 34 2,16 33 1     0 1,041666667 0,03 29,82%
3 İkili Anlaşma 5.3. BİLGİ/BELGE TALEBİ (K22) 9 0,57 6     3 0 2,333333333 0,26 7,89%
4 Fatura 1.3. FATURA DÖNEMİ (K3) 6 0,38 2 3   1 0 15,5 2,58 5,26%
5 Fatura 3.1. FATURA ÖDEMESİ 5 0,32 5       0 0,291666667 0,06 4,39%
  Toplam Şikayet   114 7,23 79 22 0 13 0 132 1,16 100,00%
    Tüketici sayısı (T1) 15775                  
Tedarikçilere Gelen Şikayetlere İlişkin Gerçekleşmeler
ZORLU ELEKTRİK ENERJİSİ İTHALAT, İHRACAT VE TOPTAN TİCARET ANONİM ŞİRKETİ Şikayet Sayısı
Şikayet kategorisinin şikayet sayısına göre sıralaması Veri Türü Toplam şikayet sayısı 1000 kişi başına düşen şikayet sayısı 2 iş günü içerisinde sonuçlanan şikayet sayısı (S1) 3-15 iş günü arasında sonuçlanan şikayet sayısı (S2) 15 iş gününden fazla sürede sonuçlanan şikayet sayısı (S3) Mükerrer şikayet sayısı (S4) Sonuçlanmayan şikayet sayısı (S5) Şikayetlerin sonuçlanma süresi(gün) Ortalama sonuçlanma süresi(gün) (S6) Şikayetlerin kategorilere göre oransal dağılım
1 Fatura 1.2. FATURA TUTARI (K2) 89 189,67 40 26 5 18 0 190 2,13 72,36%
2 İkili Anlaşma 4.5. İKILI ANLAŞMANIN SONLANDIRILMASI (K14) 24 8,33 9 3   12 0 8 0,35 19,51%
3 Fatura 2.2. TAHSILATINA ARACI OLUNAN ILGILI VE DIĞER MEVZUAT GEREĞI ALINAN BEDELLER (K8) 4 0,38 3     1 0 0 0,09 3,25%
4 Fatura 1.3. FATURA DÖNEMI (K3) 3 17,38   3     0 17 5,79 2,44%
5 Fatura 1.4. MÜKERRER FATURA (K4) 3 0,25 3       0 0 0,08 2,44%
  Toplam Şikayet   123 7,39 55 32 5 31 0 216 1,76 100,00%
    Tüketici sayısı (T1) 16652                  
Tedarikçilere Gelen Şikayetlere İlişkin Gerçekleşmeler
ZORLU ELEKTRİK ENERJİSİ İTHALAT, İHRACAT VE TOPTAN TİCARET ANONİM ŞİRKETİ Şikayet Sayısı
Şikayet kategorisinin şikayet sayısına göre sıralaması Veri Türü Toplam şikayet sayısı 1000 kişi başına düşen şikayet sayısı 2 iş günü içerisinde sonuçlanan şikayet sayısı (S1) 3-15 iş günü arasında sonuçlanan şikayet sayısı (S2) 15 iş gününden fazla sürede sonuçlanan şikayet sayısı (S3) Mükerrer şikayet sayısı (S4) Sonuçlanmayan şikayet sayısı (S5) Şikayetlerin sonuçlanma süresi(gün) Ortalama sonuçlanma süresi(gün) (S6) Şikayetlerin kategorilere göre oransal dağılım
1 Fatura 1.2. FATURA TUTARI (K2) 241 22,84 145 58 0 38 0 551 2,29 87,96%
2 İkili Anlaşma 4.5. İKILI ANLAŞMANIN SONLANDIRILMASI (K14) 13 1,23 4 1 0 8 0 7 0,53 4,74%
3 Fatura 1.4. MÜKERRER FATURA (K4) 8 0,76 5 1 0 2 0 2 0,31 2,92%
4 Fatura 1.6. FATURA GÖNDERIMI (K6) 6 0,57 5 0 0 1 0 2 0,34 2,19%
5 İkili Anlaşma 4.3. İKILI ANLAŞMA HÜKÜMLERINDE DEĞIŞIKLIK (K12) 6 0,57 3 0 0 3 0 10 1,62 2,19%
  Toplam Şikayet Toplam Şikayet 274 25,97 162 60 0 52 0 572 2,09 100,00%
    Tüketici sayısı (T1) 10552                  
ZORLU ELEKTRİK ENERJİSİ İTHALAT, İHRACAT VE TOPTAN TİCARET ANONİM ŞİRKETİ Şikayet Sayısı
Şikayet kategorisinin şikayet sayısına göre sıralaması Veri Türü Toplam şikayet sayısı 1000 kişi başına düşen şikayet sayısı 2 iş günü içerisinde sonuçlanan şikayet sayısı (S1) 3-15 iş günü arasında sonuçlanan şikayet sayısı (S2) 15 iş gününden fazla sürede sonuçlanan şikayet sayısı (S3) Mükerrer şikayet sayısı (S4) Sonuçlanmayan şikayet sayısı (S5) Şikayetlerin sonuçlanma süresi(gün) Ortalama sonuçlanma süresi(gün) (S6) Şikayetlerin kategorilere göre oransal dağılım
1 Fatura 1.2. Fatura Tutarı (K2) 229 17,80 121 65 2 41 0 668 2,92 82,37%
2 İkili Anlaşma 4.5. İkili Anlaşmanın Sonlandırılması (K14) 31 2,41 24 2 1 4 0 41 1,32 11,15%
3 Fatura 1.6. Fatura Gönderimi(K6) 8 0,62 8 0 0 0 0 4 0,50 2,88%
4 Fatura 1.3. Fatura Dönemi (K3) 7 0,54 5 2 0 0 0 12 1,71 2,52%
5 Fatura 3.1. Fatura Ödemesi 3 0,23 3 0 0 0 0 1 0,33 1,08%
  Toplam Şikayet Toplam Şikayet 278 21,61 161 69 3 45 0 726 2,61 100,00%
    Tüketici sayısı (T1) 12867                  
Başlık Alt Başlık Açıklama Çözüm
Fatura 1.2 Fatura Tutarı (K2) Birim fiyata yapılan tarife zamlarından müşterinin haberdar olmaması Birim fiyatta yapılan tarife zamlarıyla ilgili müşterilerimizin detaylı ve yeterli süre içinde bilgilendirilmesi
İkili Anlaşma 4.5. İkili anlaşmanın sonlandırılması (K14) Sözleşme süresi dolan müşterimizin sözleşme süresi sonunda ikili anlaşmasının sonlandırılması ile ilgili bilgilendirme yapılması Sözleşme süresi dolan müşterilerimize tüm iletişim kanallarından bilgi verilmesi
Fatura 1.6. Fatura gönderimi (K6) Dijital Kanallardan e-arşiv fatura beklentisi Dijital kanallardan fatura ulaştırılmasının sağlanması
Fiyat 1.4. Mükerrer Fatura (K4) Müşterilerimizin portföyden çıktıktan sonraki yeni tedarik şirketinden gelen ancak dönemlerinin farklı olduğu tespit edilen faturalar ile ilgili itirazları Müşterilere fesih bildirimi gönderirken şirketimizden çıkacak son dönem faturasının hangi aya ait olacağı bilgisinin verilmesi
  Fatura    1.3. Fatura dönemi (K3) Dağıtım şirketinin birden fazla dönemi kapsayacak okumalar yapması İlgili okuma aralıklarının düzene girmesi için dağıtım şirketlerinden okuma aralıklarına ilişkin düzeltme talep edilmesi
Başlık Alt Başlık Açıklama Çözüm
Fatura 1.2 Fatura Tutarı (K2) Fiyat avantajıyla ilgili yüksek beklenti Abonelik esnasında fiyat avantajı hakkında detaylı bilgi verilmesi.
İkili Anlaşma 4.5. İkili anlaşmanın sonlandırılması (K14) Sözleşme süresi dolan müşterimizin sözleşme süresi sonunda ikili anlaşmasının sonlandırılması Sözleşme süresi dolan müşterilerimize tüm iletişim kanallarından bilgi verilmesi
Fatura 1.6. Fatura gönderimi (K6) Yetersiz bilgi Haftalık veri güncelleme aramaları yapılarak eksik bilgilerin toplanması
Fatura 1.3. Fatura dönemi (K3) Dağıtım şirketinin birden fazla dönemi kapsayacak okumalar yapması İlgili okumalarla ilgili dağıtım şirketiyle irtibata geçilmesi
  Fatura    1.4. Mükerrer fatura (K4) Görevli tedarik şirketinin müşterimize sehven fatura çıkarması Görevli tedarik şirketiyle görüşerek faturanın iptal edilmesi
Başlık Alt Başlık Açıklama Çözüm
Fatura 1.2 Fatura Tutarı (K2) Fiyat avantajıyla ilgili yüksek beklenti Abonelik esnasında fiyat avantajı hakkında detaylı bilgi verilmesi.
İkili Anlaşma 4.5. İkili anlaşmanın sonlandırılması (K14) Sözleşme süresi dolan müşterimizin sözleşme süresi sonunda ikili anlaşmasının sonlandırılması Sözleşme süresi dolan müşterilerimize tüm iletişim kanallarından bilgi verilmesi
Fatura 1.3. Fatura dönemi (K3) Dağıtım şirketinin birden fazla dönemi kapsayacak okumalar yapması İlgili okumalarla ilgili dağıtım şirketleriyle irtibata geçilmesi
Fiyat 2.2. Tahsilatına aracı olunan ilgili ve diğer mevzuat gereği alınan bedeller (K8) Aracı kurumlarda yaşanan teknik sıkıntılar Finans departmanının ilgili kurumlarla irtibata geçmesi
Fatura 1.6. Fatura Gönderimi (K6) Yetersiz bilgi Haftalık veri güncelleme aramaları yapılarak eksik bilgilerin toplanması
Başlık Alt Başlık Açıklama Çözüm
Fatura 1.2 Fatura Tutarı (K2) Fiyat avantajıyla ilgili yüksek beklenti Abonelik esnasında fiyat avantajı hakkında detaylı bilgi verilmesi.
Fatura 1.6. Fatura gönderimi (K6) Yetersiz bilgi Haftalık veri güncelleme aramaları yapılarak eksik bilgilerin toplanması
Fatura 1.3. Fatura dönemi (K3) Dağıtım şirketinin birden fazla dönemi kapsayacak okumalar yapması İlgili okumalarla ilgili dağıtım şirketleriyle irtibata geçilmesi
Fatura 1.4. Mükerrer fatura (K4) Görevli tedarik şirketinin müşterimize sehven fatura çıkarması Görevli tedarik şirketiyle görüşerek faturanın iptal edilmesi
Fiyat 2.2. Tahsilatına aracı olunan ilgili ve diğer mevzuat gereği alınan bedeller (K8) Aracı kurumlarda yaşanan teknik sıkıntılar Finans departmanının ilgili kurumlarla irtibata geçmesi
Başlık Alt Başlık Açıklama Çözüm
Fatura 1.2 Fatura Tutarı (K2) Fiyat avantajıyla ilgili yüksek beklenti Abonelik esnasında fiyat avantajı hakkında detaylı bilgi verilmesi.
Fatura 1.6. Fatura gönderimi (K6) Yetersiz bilgi Haftalık veri güncelleme aramaları yapılarak eksik bilgilerin toplanması
Fatura 1.3. Fatura dönemi (K3) Dağıtım şirketinin birden fazla dönemi kapsayacak okumalar yapması İlgili okumalarla ilgili dağıtım şirketleriyle irtibata geçilmesi
Fiyat 2.2. Tahsilatına aracı olunan ilgili ve diğer mevzuat gereği alınan bedeller (K8) Aracı kurumlarda yaşanan teknik sıkıntılar Finans departmanının ilgili kurumlarla irtibata geçmesi
   İkili Anlaşma    4.3. İkili anlaşma hükümlerinde değişiklik (K12) Tarifeye gelen zamlardan müşterilerimizin haberdar olmaması Zam dönemlerinde revize fiyat bilgisinin müşteriyle önceden paylaşılması
Başlık Alt Başlık Açıklama Çözüm
Fatura 1.2 Fatura Tutarı (K2) Fiyat avantajıyla ilgili yüksek beklenti Abonelik esnasında fiyat avantajı hakkında detaylı bilgi verilmesi.
Fatura 1.6. Fatura gönderimi (K6) Yetersiz bilgi Haftalık veri güncelleme aramaları yapılarak eksik bilgilerin toplanması
Fiyat 2.2. Tahsilatına aracı olunan ilgili ve diğer mevzuat gereği alınan bedeller (K8) Aracı kurumlarda yaşanan teknik sıkıntılar Finans departmanının ilgili kurumlarla irtibata geçmesi
Fatura 1.3. Fatura dönemi (K3) Dağıtım şirketinin birden fazla dönemi kapsayacak okumalar yapması İlgili okumalarla ilgili dağıtım şirketleriyle irtibata geçilmesi
Fatura 1.4. Mükerrer fatura (K4) Görevli tedarik şirketinin müşterimize sehven fatura çıkarması Görevli tedarik şirketiyle görüşerek faturanın iptal edilmesi
Başlık Alt Başlık Açıklama Çözüm
Fatura 1.2 Fatura Tutarı (K2) Fiyat avantajıyla ilgili yüksek beklenti Abonelik esnasında fiyat avantajı hakkında detaylı bilgi verilmesi.
Fatura 1.6. Fatura gönderimi (K6) Yetersiz bilgi Haftalık veri güncelleme aramaları yapılarak eksik bilgilerin toplanması
Fatura 1.3. Fatura dönemi (K3) Dağıtım şirketinin birden fazla dönemi kapsayacak okumalar yapması İlgili okumalarla ilgili dağıtım şirketleriyle irtibata geçilmesi
Fiyat 2.2. Tahsilatına aracı olunan ilgili ve diğer mevzuat gereği alınan bedeller (K8) Aracı kurumlarda yaşanan teknik sıkıntılar Finans departmanının ilgili kurumlarla irtibata geçmesi
Fatura 1.4. Mükerrer fatura (K4) Görevli tedarik şirketinin müşterimize sehven fatura çıkarması Görevli tedarik şirketiyle görüşerek faturanın iptal edilmesi

ONLINE İŞLEMLER

Online İşlemler Alanına Ulaşmak İstediğiniz Şirketi Seçiniz