01.
Elektrik Perakende Satış

Sıkça Sorulanlar

01.01.2022 tarihinden geçerli olmak üzere tarife tipi mesken tek zamanlı alçak gerilim olan abonelerimizin elektrik tüketimleri, Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK) tarafından yayınlanan ulusal tarife çerçevesinde tüketim miktarları baz alınarak hesaplanan Kademeli Tarife üzerinden faturalandırılmaktadır.

EPDK tarafından yayınlanan ulusal tarifeye buradan ulaşabilirsiniz.

Yürürlüğe giren yeni tarife kapsamında iki kademeli faturalandırma geçerlidir. Ana kriter, faturalama dönemindeki elektriğin tüketim* miktarı olup, düşük/yüksek kademe birim fiyatları EPDK tarafından belirlenmektedir.

Belli bir limite kadar olan tüketimler birinci kademe olan ‘’Düşük Tüketimli Kademe’’den , bu limitin üzerindeki tüketimler ise ikinci kademe olan ‘’Yüksek Tüketimli Kademe’’den faturalandırılacaktır. 

Faturalarda yer alan KWH cinsinden toplam tüketim, faturanızdaki tüketim yapılan gün sayısına bölünerek günlük ortalama tüketim bulunmaktadır. Belirlenen günlük ortalama tüketim limiti 5 kWh’tır. Günlük ortalama tüketiminiz 5 kWh ve altında ise düşük kademe fiyatı ile çarpılarak fatura tutarı hesaplanır. 5 kWh’ın üstünde olan tüketiminiz ise yüksek kademe fiyatı ile çarpılarak fatura tutarı hesaplanır.

*Ek enerji tüketimi olan faturalarda, ek enerji tüketim kısmı birinci kademe olan düşük tüketimli kademeden faturalandırılmaktadır.

EPDK'nın "Elektrik Fatura Hesaplamasında Kıst ve Kademe Uygulaması" açıklamasına buradan ulaşabilirsiniz.

Konuyu bir örnekle açıklamak gerekirse;

Faturada yer alan toplam tüketim miktarı: 180 kWh
Okuma gün sayısı: 30 gün olduğu bir örnek üzerinden ilerlendiğinde;

Bu durumda ortalama tüketim= 180/30 = 6 kWh olur.

EPDK tarafından belirlenen günlük ortalama tüketim limiti 5 kWh olduğundan;

Kullanımın bu tutara kadar olan kısmı: 5 kWh *30 gün= 150 kWh lık kısmı düşük kademe fiyatından

Kullanımın 5 kWH’dan sonrası için kalan 1 kWh lık kısmı için ise  1 kWh *30 gün= 30 kWh yüksek kademe fiyatından hesaplanarak toplam 180 kWh lık fatura miktarı oluşur.

Sayaç okuma işlemleri; Covid 19 ile mücadele kapsamında karantinaya alınan bölgeler ve/veya yetkili makamlar tarafından sayaç okuma faaliyetleri durdurulan bölgeler haricinde devam etmektedir.

Sayacı okunan bölgelerdeki müşterilerimiz için kıyasen fatura düzenlemesi yapılmamaktadır.

Faturaları gerçekleşen tüketimleri ile oluşturulmakta ve yerine bırakılmaktadır.

Faturalarınız üzerinde kıyasen yapıldığına dair bilgilendirme yer almıyor ise faturanız gerçek tüketimleriniz ile oluşturulmuştur.

Faturalarınızın doğruluğunu EPDK’nın internet sitesinde bulunan Elektrik Fatura Hesaplama modülünden kontrol edebilirsiniz. 

http://lisans.epdk.org.tr/epvys-web/faces/pages/online/tarifeFatura/tarifeFatura.xhtml

Ayrıca EPDK tarafından yapılan tüm düzenlemeler hakkında ayrıntılı bilgiye  https://www.epdk.org.tr/Detay/Icerik/2-8112/epdk-sayac-okuma-duzenleme-basin-aciklamasi adresinden ulaşabilirsiniz.

Sadece Covid 19 ile mücadele kapsamında yetkili makamlar tarafından sayaç okuma faaliyetleri durdurulan ve/veya karantina vb. kısıtlama kararı verilen bölgeler baştaolmak üzere, sayaç okuma çalışanlarının sosyal izolasyon mesafesini koruyamayacağı değerlendirilen yerler için Kıyasen Fatura uygulaması yapılması planlanmaktadır.  

Yukarıda belirtilen sebepler ile sayacı okunamayan müşterilerimizin faturaları geçmiş aynı dönem sağlıklı tüketimleri baz alınarak oluşturulacaktır.

Oluşturulan faturalar müşterilerimize dijital kanallar üzerinden ulaştırılacaktır. (Mail, Sms)

Hayatın normalleşmesiyle de endeksleriniz okunarak gerekli düzeltmeler yapılacaktır.

Cumhurbaşkanlığı Genelgeleri kapsamında geçici süreyle faaliyetleri durdurulan iş yerlerine kıyasen fatura çıkarılmayacaktır.

EPDK tarafından yapılan tüm düzenlemeler hakkında ayrıntılı bilgiye  https://www.epdk.org.tr/Detay/Icerik/2-8112/epdk-sayac-okuma-duzenleme-basin-aciklamasi adresinden ulaşabilirsiniz.

Yüz Yüze Ödeme Kanalları ve Online Ödeme Kanalları sayfasında bulunan anlaşmalı bankalarımıza, faturanızda yazan işletme kodu ve abone numaranızı bildirerek verebilirsiniz. 

 

Faturalarınızı size en yakın Nkolay ödeme noktasından, anlaşmalı bankalarımızdan, müşteri hizmet merkezlerimizden ya da anlaşmalı bankalarımızdan otomatik ödeme talimatı vererek ödeyebilirsiniz. Detaylı bilgi için: Online Ödeme Kanalları & Yüz Yüze Ödeme Kanalları

0 850 933 3 999 çağrı merkezi numaramızı arayabilirsiniz veya mail adresinizi sistemimize kaydedip faturanızın e-posta olarak gelmesini sağlayabilirsiniz.

Faturalarınızdaki birim fiyatlar Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından belirlenmektedir.

En yakın müşteri hizmetleri merkezimize gidebilir ya da 0 850 933 3 999 çağrı merkezi numaramızı arayabilirsiniz.

Ödemenin ardından imar yeri dahilinde 24 saat;, imar yeri haricinde ise 48 saat; içerisinde enerji açılmaktadır. Kesintinin bu süreleri aşması durumunda görevli dağıtım şirketi ile iletişime geçilmelidir.

En yakın müşteri hizmetleri merkezimize gidebilir ya da 0 850 933 3 999 çağrı merkezi numaramızı arayabilirsiniz. Gerekli incelemelerden itiraz edilen faturanın hatalı olduğunun tespiti halinde gerekli mahsuplaşma işlemleri yapılacaktır.

En yakın müşteri hizmetleri merkezimize gidebilir ya da 0 850 933 3 999 çağrı merkezi numaramızı arayabilirsiniz. Talebinizden sonra gerekli kontroller yapılıp ilgili döneme ait fatura suretiniz ulaştırılır.

Öncelikli olarak iletişim bilgileri kontrol edilir, güncel değil ise güncellenir. Talebe göre sms, mail ya da her ikisi ile fatura bilgisi müşteriye gönderilir.